Obsługa Social Media – Zakochaj się na nowo

Profil Zakochaj się na nowo to miejsce poświęcone relacjom pomiędzy dwojgiem najbliższych sobie osób. To przestrzeń przeznaczona dla par i małżeństw, które chcą zainwestować w swoją relację.
Od prawie dwóch lat mam przyjemność współtworzyć tę przestrzeń jako Social Media Manager. Gdy zaczęłam współpracę ze Stowarzyszeniem Alpha Polska, które jest właścicielem platformy, social media dopiero stawiały pierwsze kroki. Moim zadaniem było sprawić, aby ta przestrzeń – zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie – nabrała życia oraz zwiększyć ilość konwersji na stronie www.zakochajsienanowo.pl.

Praca nad profilami postępowała stopniowo. Na początku zaczęłam od zaplanowania systematycznych i regularnych publikacji w różnych formatach: postów, rolek i karuzel. Następnie zaczęliśmy współpracę z Sylwią i Dominikiem, którzy zgodzili się zostać Ambasadorami Kursów Małżeńskich Alpha i od ponad roku tworzą humorystyczne rolki, które publikujemy na profilach Zakochaj się na nowo. Dzięki tym działaniom zasięgi naszych materiałów stale rosną – rolki osiągają nawet do 50 tys. wyświetleń.

W kolejnym etapie rozpoczęliśmy współpracę z influencerami, którzy poruszają się w obszarach relacji i małżeństwa. Od ponad roku regularnie, raz w miesiącu, prowadzimy na żywo Live Zakochaj się na nowo, który jest emitowany zarówno na Facebooku, Instagramie, jak i na YouTube Zakochaj się na nowo, a także udostępniany przez naszych gości.

Kiedy zaczynałam pracę z Zakochaj się na nowo, jako pierwszą radę usłyszałam, że nie ma sensu prowadzić tego profilu na Facebooku, ponieważ nikt nie będzie chciał przyznawać się do trudności w małżeństwie, klikając w nasze posty. Dlatego jednym z moich głównych założeń było odczarowanie wizerunku Kursu Małżeńskiego Alpha jako tego, który „ratuje małżeństwa”, oraz pokazanie go jako możliwości ciągłego rozwoju i inwestycji w związek.

Kurs Małżeński Alpha, który można kupić w wersji online na platformie Zakochaj się na nowo, jest skierowany do par w każdym wieku, szczególnie tych, które mają już za sobą pewien staż w związku. Dlatego doskonale odnalazł się w gronie odbiorców Facebooka, gdzie średnia wieku użytkowników jest nieco wyższa niż na Instagramie.

Jeśli chodzi o kwestie wizerunku – kolorystyka profilu jest ciepła i zachęcająca, trzyma się stale jednej palety barw, co gwarantuje spójność przekazu i znacznie zwiększa rozpoznawalność. Spójna typografia i nawiązanie do luźnego, przyjaznego stylu poprzez humorystyczne ikony nadaje profilowi lekkości i przystępności.

Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych to nie kwestia przypadku, ale przemyślana i dopracowana strategia komunikacji, wpisująca się w tożsamość marki.